Spelregels Influencer

Algemene spelregels

Bekijk hier de algemene spelregels.

Specifieke spelregels Influencer

  • Bij de categorie Influencer doe je mee met videocontent die je maakt voor Instagram en/of YouTube. Je stuurt een link naar een YouTube-video of Instagram-pagina en geeft een motivatie over waarom jij meedoet aan Kunstbende. Foto’s zijn uitgesloten van deelname.
  • Bij de categorie Influencer ben je zelf in beeld en de hoofdrolspeler in de video. Je kunt meedoen met een vlog, tutorial, challenge, etc.
  • Het is toegestaan personen ouder of jonger dan de doelgroep (13 tot 18 jaar oud) onderdeel te laten zijn van de video. Zij mogen niet helpen in het bedenken en maken van de video (concept bedenken, filmen, monteren). Alles is dus door jou en/of jouw groepsleden bedacht en gemaakt.
  • Als deelnemer van de categorie Influencer doorloop je een ander traject dan deelnemers uit één van de andere categorieën. Je hoeft bijvoorbeeld niet aanwezig te zijn bij een regionale voorronde. Zorg er wel voor dat je beschikbaar bent om aanwezig te zijn op 27 juni 2020 bij het Kunstbende Young Creators Festival. Er zijn deadlines waar je je als deelnemer aan moet houden. Houd je je niet aan de deadlines, dan ben je direct gediskwalificeerd.

Het traject en deadlines:

  • Inschrijven voor de categorie Influencer kan t/m 1 december 2019 via kunstbende.nl. In december maken Kalvijn en Kunstbende de eerste selectie. Je kunt alléén meedoen of een groep. Na de 1e selectie mag je de samenstelling van je groep niet meer veranderen. Je kunt dus geen groepsleden meer toevoegen of vervangen.
  • Ben jij geselecteerd, dan bedenk je een idee voor een nieuwe serie. Een belangrijk onderdeel van het idee is hoe jij ervoor zorgt dat zoveel mogelijk mensen jouw kanaal en serie gaan bekijken. Kunstbende organiseert in februari masterclasses die jou hierbij kunnen helpen. De deadline voor het insturen van het idee is 1 maart 2020.  Het idee licht je toe in een video. Op basis van deze video’s wordt een top 12 gekozen.
  • De top 12 maakt een pilot van het ingezonden idee en plaatst deze 1 mei 2020 op de eigen YouTube- en/of Instagram-pagina. Hiermee moet zoveel mogelijk online interactie met volgers gecreëerd worden. Tijdens het masterclassweekend in juni volg je masterclasses over o.a. over het geven van een pitch. Op 27 juni 2020 worden alle pilots vertoond tijdens het Kunstbende Young Creators Festival en pitch je jouw idee. Een jury bestaande uit professionals uit het vak beoordeelt de pitches op basis van originaliteit, presentatie, techniek, inhoud, potentie én interactie en kiest hieruit de 1e, 2e en 3e prijswinnaars.
  • De 1e prijswinnaar mag onder begeleiding van Kalvijn 3 maanden aan het winnende idee werken. Daarnaast gaat de winnaar mee naar Lowlands en maakt een social verslag van de What’s Happening-area van Kunstbende en Rabobank.

Vragen of twijfel? 
Mocht je met vragen zitten, of weet je niet zeker of jouw idee past binnen deze categorie? Kijk dan eens bij de vragen of neem contact op met Kunstbende Nederland.