Nieuwe categorie: Influencer

Nieuwe categorie: Influencer

Creatief platform voegt nieuwe categorie aan wedstrijd toe

Kunstbende, het creatieve platform voor jongeren van 13 t/m 18 jaar, geeft content creators een eigen podium waarbij ze kans maken om de prijs voor ‘Beste Influencer’ in de wacht te slepen. De nieuwe categorie ‘Influencer’ is ontstaan in samenwerking met ambassadeur Kalvijn, een van de bekendste content creators van ons land. De beste influencer wint drie maanden begeleiding door Kalvijn en zijn management. Kalvijn vertelde hier meer over bij de talkshow BEAU op 17 september.

‘Sociale media zijn een steeds belangrijker onderdeel geworden van onze dagelijkse cultuur. We zien dat jongeren in de afgelopen jaren het online platform zijn gaan gebruiken om zichzelf creatiever te uiten, zowel in beeld als in tekst. Het is fantastisch om te zien wat voor prachtige dingen er online worden gemaakt en wat voor impact het maakt op hun generatiegenoten. Zij identificeren zich met jonge influencers en laten zich erdoor inspireren. Deze influencers, ook wel content creators, verdienen erkenning voor de veelzijdige en creatieve content die zij maken. Het is voor ons een logische stap om ze nu officieel een podium te geven en mee te nemen in ons festivalprogramma’, aldus Marjolein Rietveld (directeur Kunstbende).

Kalvijn begon samen met Petrus zijn carrière als filmduo Cinemates bij Kunstbende in Groningen. De andere categorieën waarin jongeren kunnen deelnemen zijn Dans, DJ, Expo, Fashion, Film, Muziek, Taal en Theater.

‘Steeds meer jongeren weten optimaal gebruik te maken van social media voor hun eigen creaties en talent. Kunstbende geeft deze jongeren nu niet alleen een podium, maar ook de kans om op professionele manier een carrière te starten. Ik ben heel trots dat Kunstbende deze categorie toevoegt aan de andere categorieën. Een winst voor het social media landschap! Ik ben dan ook een zeer trotse juryvoorzitter’, aldus Kalvijn.

Haal eruit wie erin zit
Vandaag gaat tevens de campagne voor Kunstbende 2020 live, waarmee met de pay-off Haal eruit wie erin zit jongeren worden gestimuleerd om hun talenten te benutten en deze te tonen. De campagne is opgezet in samenwerking met creatief bureau Natwerk.

Kunstbende x Rabobank
Samen met Partner in cultuur Rabobank brengt Kunstbende talent ‘van zolder naar podium’. Kunstbende is hét podium voor talent van 13 t/m 18 jaar. Ze kunnen deelnemen aan workshops in alle categorieën om ‘eruit te halen wie erin zit’. Via voorrondes door het hele land stromen de 100 beste acts door naar de finale op het Kunstbende Young Creators Festival in Amsterdam op 27 juni 2020. Daarna worden ze door een persoonlijke coach klaargestoomd voor een optreden op de What’s Happening-area van Rabobank en Kunstbende op Lowlands én een ander groots podium, van Mysteryland tot het Stedelijk Museum Amsterdam.

Kunstbende wordt mede mogelijk gemaakt door verschillende sponsors en partners. Veel artiesten hebben hun eerste stappen gezet bij Kunstbende, zoals Kalvijn, Petrus, OnneDi en Akwasi.

Inschrijven voor Kunstbende kan via kunstbende.nl.

Noot voor de redactie | niet voor publicatie
Voor meer informatie, beeldmateriaal of interviewaanvragen kunt u contact opnemen met:

Kunstbende | Janneke Moerel & Birgitte van Boven | pers@kunstbende.nl |Janneke: 06 2159 2332 | Birgitte: 06 3397 2220